ČLÁNOK V. (kompletné obchodné podmienky)
ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY
- Zákazník písomne vytkne vadu na e-mailovej adrese info@techhouse.sk, poštou na adrese sídla Obchodníka alebo na adrese predajne, ktorá je zhodná sadresou sídla Obchodníka. Pre tieto účely odporúčame vyplniť reklamačný formulár dostupný TU
- Ešte pred samotným vytknutím vady odporúčamekonzultovať telefonicky s našou predajňou na tel. č.: 02/210 210 20.
- Obchodník zašle Zákazníkovi potvrdenie o vytknutí vady a uvedie lehotu, v ktorej vady odstráni, pričom táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady okrem prípadu, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť.
- Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Zákazníkovi. Ak Zákazník znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 Občianskeho zákonníka nevzťahuje. Na náklady Zákazníka spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
- Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má Predmet kúpy v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do 2 rokov od dodania Predmetu kúpy.
- V prípade, že Predmetom kúpy je vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, Obchodník zodpovedá za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov od dodania Predmetu kúpy s digitálnymi prvkami
- Pri použitom Predmete kúpy sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti za vady, než 2 roky, nie však kratšej ako 1 rok od dodania Predmetu kúpy. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa predchádzajúcej vety, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal Predmet kúpy už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady. V prípade Predmetu kúpy s digitálnymi prvkami, pri ktorom sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, Obchodník nesie dôkazné bremeno, že digitálny obsah dodal alebo digitálnu službu poskytol bez vád počas doby uvedenej v predchádzajúcom bode.
- Ak Obchodník zodpovedá za vadu predanej veci, Zákazník má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z Kúpnej ceny alebo právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť.Zákazník môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia dvoch rokov od dodania Predmetu kúpy, ak sa strany nedohodnú inak. Ustanovenie § 509 OZ sa použije rovnako. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo Zákazníka na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.
- Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou Predmetu kúpy, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ak a) montáž alebo inštalácia bola súčasťou Kúpnej zmluvy a bola vykonaná Obchodníkom alebo na jeho zodpovednosť, alebo b) montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať Zákazník, vykonal Zákazník nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol Obchodníkalebo dodávateľ digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.
- Obchodníkne zodpovedá za vadu Predmetu kúpy s digitálnymi prvkami, ktorá bola spôsobená výlučne nainštalovaním príslušných aktualizácií vrátane bezpečnostných aktualizácii, ak si Zákazník aktualizáciu nenainštaloval v primeranej lehote po jej dodaní a a) Obchodník oboznámil kupujúceho o dostupnosti aktualizácie a následkoch jej nenainštalovania, b) nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia aktualizácie Zákazníkom neboli spôsobené nedostatkami v poskytnutom návode na inštaláciu.
- Zákazník má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou alebo opravou. Zákazník si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal Predmet kúpy bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Zákazníkovi značné ťažkosti.Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa druhej vety predchádzajúceho bodu.
- Obchodník opraví alebo vymení Predmet kúpy v primeranej lehote (§ 507 ods. 1 OZ) po tom, čo Zákazník vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Zákazníkovi s ohľadom na povahu Predmetu kúpy a účel, na ktorý Zákazník Predmet kúpy požadoval. Na účely opravy alebo výmeny Zákazník odovzdá alebo sprístupní Predmet kúpy Obchodník Náklady prevzatia veci znáša Obchodník.
- Obchodník dodá opravený Predmet kúpy alebo náhradný Predmet kúpy Zákazníkovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Zákazník dodal vadný Predmet kúpy, ak sa strany nedohodnú inak. Ak Zákazník neprevezme Predmet kúpy v lehote 6 mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže Obchodník vec predať. Ak ide o Predmet kúpy väčšej hodnoty, Obchodník Zákazníka o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie Predmetu kúpy. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí Zákazníkovi výťažok z predaja po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak Zákazník uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaj Obchodník môže Predmet kúpy na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Obchodník účelne vynaložil na úschovu a nákladov, ktoré by Obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na predaj.
- Pri odstránení vady výmenou Predmetu kúpy nemá Obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním a na odplatu za bežné užívanie pred jej výmenou.
- Obchodník zodpovedá za vady náhradného Predmetu kúpy rovnako, ako za vady Predmetu kúpy.
- Zákazník má právo na primeranú zľavu z Kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 OZ, ak a) Obchodník Predmet kúpy neopravil ani nevymenil, b) Obchodník odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 OZ, c) Predmet kúpy má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci, d) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z Kúpnej ceny alebo odstúpenie od Kúpnej zmluvy, alebo e) Obchodníkvyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Zákazníka.
- Pri posudzovaní práva Zákazníka na zľavu z Kúpnej ceny alebo odstúpenie od Kúpnej zmluvy podľa písm. c) a d) predchádzajúceho bodu sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota Predmetu kúpy, povaha a závažnosť vady a možnosť od Zákazníka objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť Obchodníka odstrániť vadu.
- Zľava z Kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného Predmetu kúpy a hodnoty, ktorú by Predmet kúpy mal, ak by bol bez vád.
- Zákazník nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa Zákazník spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa Zákazník spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie Obchodník.
- Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, Zákazník môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k Predmetu kúpy. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné Predmety kúpy bez vadného Predmetu kúpy.
- Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti Zákazníkovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci Obchodníkovi alebo po preukázaní, že Zákazník zaslal vec Obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
- Obchodník vráti kúpnu cenu Zákazníkovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil Zákazník pri zaplatení kúpnej ceny, ak Zákazník výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
- Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním Predmetu kúpy a na odplatu za bežné užívanie Predmetu kúpy pred odstúpením od kúpnej zmluvy.